29 Kasım 2009 Pazar

24 Eylül 2009 Perşembe

Photoshop ile Hosting Şablon Tasarımı

Photoshop ile Hosting Şablon Tasarımı

Hosting firmalarının farklı ve teknik görünümlü sayfalarından birinin photoshop ile yapımının resimli anlatımına buradan ulaşabilirsiniz.

21 Eylül 2009 Pazartesi

Ücretsiz Vektör Grafikler Sunan 49 Site

ücretsiz-vektör-grafikler-free-vector-graphics

Vektör grafikler sunan siteler son zamanlarda iyice popüler oldu ve paralı ürünlerinin yanında bu popüleriteden pay almak adına ücretsiz ürünlerde sunmaya başladılar.

İşte bunların bir listesi.

24 Ağustos 2009 Pazartesi

BgPatterns Arkaplan Desenler

BgPatterns.com tasarımcılara kaliteli ve farklı arkaplan desenleri sunuyor ve bunu ücretsiz aynı zamanda serbest kullanım hakkı tanıyarak yapıyor. Ayrıca tasarımcı olarak bu siteye üye olabilir ve kendi arkaplanlarınızı tasarlayıp sisteme yükleyebilirsiniz. Paylaşım ve tanıtımınız adına..!

bgpatterns-arkaplan-desenleri

18 Ağustos 2009 Salı

IE6 Css Düzeltici

Aslında ie6'nın sona yaklaştığının haberlerini çok sık duyar olduk bu aralar ancak yinede web tasarımlarınızın ie6 uyumluluğu için bu sitenin size sunduğu düzeltme imkanı oldukça hoş.

ie6-css-fixer-düzeltici

Ie6fixer

13 Ağustos 2009 Perşembe

Site profilinize link / bağ eklemek

Kimi sosyal sitelere üyeliğimiz sonrasında kendimizi tanıcı bilgiler girmemiz istenir. Bu bölümlere favori filmler, yazarlar, kitaplar vb. şahsi beğenilerimizi girerek kişiliğimiz hakkında ufak ipuçları veririz. Kimi  zaman bu profillere veya imzalara şahsi blogumuzun linkini, twitter hesabımızı veya deviantart adresimizi koymak isteriz ancak site ismini yazmak onu tıklanabilir bir linke çevirmeyebilir.

profilinize-imzanıza-link-bağ-eklemek

İşte bu imza alanlarına size ait blogunuzun adresini koymak için kullanabileceğiniz kod şu şekildedir.
<a href="http://burayaadresiniziyazin.com">burayada açıklama</a>

<a href="http://twitter.com/tasarhane/">twitter</a>

<a href="http://tasarhane.deviantart.com">deviant</a>

Bu kodlara rağmen adres tıklanabilir bir özellik kazanmamış ise kimi sitelerin bu kod özelliğini iptal edebildiklerini hatırlatmak isterim.

Google'dan Ücretsiz Web Tasarım Kitapları

Google'dan çevrimiçi ve  ücretsiz olarak ulaşabileceğiniz web tasarım ve geliştirme kitaplarına bakmanızda fayda var. Yalnız bu kitapların çoğu kısmına ücretsiz ulaşabilsenizde önizleme modunda yayınlanmayan sayfalarda mevcut.. Kitapların tümünün ingilizce olduğunu belirtmekte de fayda var ;)

Ve diğer kitap aramalarınız için de Google Books kullanabilirsiniz.
Pro CSS Techniques

free-google-web-design-books-ücretsiz-tasarım-kitapları
HTML & XHTML

HTML: A Beginner's Guide

JavaScript: the Definitive Guide

JavaScript Programming for the Absolute Beginner

Ajax Design Patterns

ajax-design-patterns-tasarım

Professional Ajax

The Official MooTools Reference for JavaScript and Ajax

Practical Prototype and Script.aculo.us

Essential ActionScript 3.0

Pro Drupal Development

Hacking Movable Type

Programming PHP

Learning PHP 5

learning-php-5-öğren
Hacking Firefox: More than 150 hacks

Web design in a Nutshell

Creating applications with Mozilla

Diğer kitaplara ulaşmak için tıklayın...

6 Ağustos 2009 Perşembe

Wordpress 2.8.3

wordpress-2-8-3-download-indir

Wordpress 2.8.3 güvenlik sürümü indirilmeye hazır. Veyahut yönetici panelinizden yükseltmeye. Son sürümü indirmek için bağ. Türkçe sürümü içinde buradan.

3 Ağustos 2009 Pazartesi

Photoshop 'dan Wordpress 'e

Photoshop'dan Wordpress'e isimli bu yazıda tanıtmayı en azından ismini duyurmayı planladığımız bir yazılım var. Bu yazılım konu adından da anlaşılacağı üzere photoshop ile hazırlamış olduğunuz arayüz tasarımını kodlanmış bir wordpress temasına çeviriyor. Deneme aşamasında olan bu yazılımın adı Divine. İndirmek ve denemek için http://www.divine-project.com/download bağını kullanabilirsiniz. İsim ve eposta adresi girdikten sonra indirme bağıyla ilgili bir eposta alıyorsunuz.

divine-psd-to-wordpress-software

Kurulumdan sonra photoshop sürümünüz ps3 ise Help/Yardım menüsünün yanına Divine düğmesi ekleniyor. Eğer ps4 kullanıyorsanız File>Automate yolu altından Divine düğmesine ulaşabiliyorsunuz.

Ücretsiz sürümde 750x1000 asgari boyut ve 1000x2000 azami boyut sınırlandırması var. Bu sınırlandırmalar genel web tasarım standartlarında. Tabi ücretli veya ücretsiz henüz deneme aşamasında olan bir yazılımdan çok şey beklemek hayal kırıklığına neden olabilir. O yüzden kurun ve neler yapabildiğine bir bakın. Ama şimdilik yüzde yüz performans beklemeyin.

Kurulumu ve çalışma mantığıyla ilgili olarak sunulmuş dersler.

28 Temmuz 2009 Salı

Twitter Yeni Tasarım

Şu herkesin bildiği :p meşhuuur twitter yani 140 karakter ile dünyayı fethetme stratejisi ile üye olduğumuz web servisi web sitesinin görünümünü değiştirdi. Yeni görünümü yine eskisi gibi sade ve hoş.

new twitter homepage design

25 Temmuz 2009 Cumartesi

Haftalık Twitter Girdileri 2009-07-26

20 Temmuz 2009 Pazartesi

Wordpress 2.8.2

Geliştirmelerine ve hata ayıklamalarına hızla devam eden wordpress 2.8.2 sürümünü yayınladı. Böyle giderse 2.9 için pek beklemeyeceğiz.

Dilerseniz http://wordpress.org/download/ adresinden son sürümü indirebilir veya 2.7 üzeri bloglarınız için yönetici panelinizden otomatik yükseltme yapabilirsiniz.

wordpress-2-8-2-download-indir

18 Temmuz 2009 Cumartesi

Haftalık Twitter Girdileri 2009-07-19

15 Temmuz 2009 Çarşamba

Wordpress Mu 2.8.1

Wordpress Mu 2.8.1 sürümü kuruluma hazır. Ben güncellememi yaptım ama dil farklılığından dolayı yönetici panelimde kullandığım versiyon 2.8.1 yazmasına rağmen yukarıda 2.8.1 e güncelleyin ibaresi durmakta. Öyle yukarıda durmasın dikkatimizi dağıtmasın dedik ama güncelleme yapılamadı. Şimdilik görünürde wp mu 2.8.1 kullanıyorum ama yukarıdaki uyarıda öyle duruyor bakalım.

Umarım sorun çıkmaz :)

wordprss-mu-2-8-1-download

Wordpress Mu 2.8.1 indirmeden önce geliştirmeler neler görmek isterseniz buraya bir göz atabilirsiniz.

14 Temmuz 2009 Salı

FriendFeed Tema Ekleme Özelliği

FriendFeed sayfalarımız artık daha özgün olacak..

friendfeed-tema-ekleme-themes

Son çalışmalar sonucu friendfeed'de artık tema ekleme özelliği geliştirildi. Şimdilik 7 farklı temadan istediğimizi seçebiliyoruz.  İlerleyen zamanlarda kendi tasarımlarımızı ekleyebilmemize de olanak sağlanacak olması sevindirici haberler arasında. Dosya paylaşımına henüz başlamış olmasına rağmen kaydedilen bu gelişme friendfeed'in önemli çalışmalar içerisinde olduğunu gösteriyor.

Gelişmeler hızına ara vermeden devam edecek gibi. Friendfeed temanızı değiştirmek için http://friendfeed.com/settings/themes

11 Temmuz 2009 Cumartesi

Wordpress 2.8.1

Wordpress 2.8.1 yayınlandı. Bazı eklentiler ile ortaya çıkabilecek güvenlik sorununa çözüm getirilmiş. 2.8 sürümünden bu yana olan bütün değişiklikler. Wordpress 2.8.1 indir.

wordpress-2-8-1-download-indir

Wordpress 2.8.1 Türkçe sürümü.

Tabi 2.7 ve üzeri kullanıcıları için artık wordpress indirmek diye bir şey yok. Otomatik yükseltme ile bir kaç dakika içerisinde blogunuzu yeni versiyona yükseltebilirisiniz.


Ücretsiz Wordpress Tema - Paper Wall

Indeziner.com'dan Adrian Lazariuc tarafından tasarlanmış bir wordpress teması; Paper Wall. Özel veya ticari her tür kullanım için kullanıcıya serbestlik tanınmış. Tekrar satılması ve lisanslanmaya kalkılması dışında.

free-wordpress-theme-paper-wall

Detaylı bilgi için ana konuya gidebilir, ve sayfadaki download the theme (.zip, 0.85 Mb) bağından temayı indirebilirsiniz. İsterseniz  jpeg formatındaki ekran görüntüsüne bakabilir veya  çalışır demosunu inceleyebilirsiniz.

    9 Temmuz 2009 Perşembe

    bbPress 1.0 final

    bbPress 1.0 final sonunda yayınlandı. 0.9 sürümü üzerine yapılan geliştirmelere buradan ulaşabilirsiniz.

    bbpress-1-0-final-released

    5 gün geçmeden bbPress 1.0.1 hata düzeltmeleriyle yayınlanmış onunda haberini vermiş olalım..

    Son sürümü indirmek için dizin http://bbpress.org/download/

    27 Haziran 2009 Cumartesi

    25 Haziran 2009 Perşembe

    WordPress 2.8.1 Beta 1

    Wordpress 2.8 sürümünü yayınlayalı çok olmadan hemen çalışmalara başlamış ve 2.8.1 versiyonu için ilk beta'yı yayınlamış bile.

    wordpress-2-8-download

    2.8.1 beta 1 ile düzeltilen hatalar listesine buradan ulaşabilirsiniz.

    2.8.1 Beta 1 indir.

    Artık FriendFeed dosya paylaşım özelliği var!

    Friendfeed blogunda yayınlanan bu habere göre artık FF hesaplarımızdan anlık ileti gönderir gibi dosya gönderimi yapabileceğiz. Bunun için yazı girişi yaptığımız kutucuğun altında photos seçeneğinin dibine files seçeneği eklenmiş tıkladığımızda açılan pencere yardımıyla bs içerisinden dosyamızı seçip paylaşıma sunabiliyoruz.

    friend-feed-files-sharing

    Kullanımıyla ilgili karşılaştığım ilk sorun yükleme sırasında eğer dosyayı yüklemekten vazgeçersem ne yapmam gerektiği oldu. Çünkü ortada bir iptal düğmesi görünmüyordu. Esc'ye basarım bende diyip uzandım ama oda işe yaramadı. Neyse zamanla iyileştirilecektir bu tip sorunlar.

    Sanırım bu paylaşım özelliğinin FriendFeed'e eklenmesindeki en büyük etken twitter ile birlikte kullanılmaya başlanan dosya paylaşım platformlarının, eklentilerinin vs. artması. Son zamanlarda twitter'a olan yoğun ilgide bu tip yardımcı seçeneklerin kullanıcıları tarafından hızla üretilmesine neden oluyor. Haliylede rakiplerinin elini boş tutmaması gerekiyor.

    Bu özellik FrienFeed blogunda 24/06/2009 tarihi itibariyle burada yayınlandı. Ayrıca buradan da başka bir tanıtıma ulaşabilirsiniz.

    24 Haziran 2009 Çarşamba

    Google PR kayboldu!?

    Mayıs ayındaki Pagerank güncellemesinden sonra PR2 ye yükselen sitemizde bugün farkettiğim bir pr değişikliği gerçekleşti ve anasayfa değeri PR3 e yükseldi. Ancak genel üç aylık güncellemelerinin dışında böyle bir değişikliğin olup olmadığından pekte emin değildim. Gerçi geçen hafta bazı sayfalarının pr değerlerinin değiştiğinden bahsedenler olmuştu ama dikkat kesilmemiştim konuya.

    google-page-rank

    Bugün sabah saatlerinde bu pr değişikliğini farkettim ardından akşama doğru ise pagerank olayının tamamen kapalı olduğunu şahitlik ettim (google araç çubuğu). Merakla seo toolbarı açarak denetleme yaptım oda aynı şekilde PR: ? ibaresiyle herhangi bir pr hareketinin olmadığını gösteriyordu. Google pagerank kulvarında ne gibi bir gelişme yaşanıyor merak ettim doğrusu.

    Bakalım yakında öğreniriz heralde ;)

    22 Haziran 2009 Pazartesi

    Disqus ya da Intense Debate

    Son zamanlarda fazlaca dikkatimi çekmeye başlayan bu yorum sistemleri arasında bir süredir denemeler yapıyorum. Intense Debate görsel olarak daha çok ilgimi çeksede bazı nedenlerden dolayı Disqus sistemine geçmiş bulundum. Ve sanırım bu son kararım olacak (emin değilim) çünkü ID'den kalma yorumlarda, video gibi eklemeler yapıldı ise Disqus bunu ayrı sistem kodları arasında olduğundan görüntüleyemiyor.

    disqus-comment-system

    Aslında ID'den vazgeçmemin en büyük nedeni yorum yapanın ismi üzerine tıklandığında sitesine değilde Intense Debate profiline gitmesi oldu. Ne de olsa kullanıcı ismine tıklandığında sitesine veya kendi seçtiği profile gidilmesini ister. A belkil bunu seçme gibi bir özellik vardır ID'de ama geçti artık :p

    Karşılaştırmalarla ilgili bilgi bulunabilecek bir kaç link paylaşalım;

    Daha yeni konular için son ay sınırlı google araması yapabilirsiniz.

    Ayrıca kurucu ortaklarından biri ile yapılmış röportaj videosu var izlenebilecek..

    http://www.youtube.com/watch?v=PwgP7OsNIP0

    http://www.youtube.com/watch?v=5P3Zgm_wGFI

    21 Haziran 2009 Pazar

    2009 Açıköğretim Final Sınav Sonuçları

    2009 Aöf Final Sınav Sonuçlarını internetten öğrenmek dünden beri büyük bir dert oldu merkalıları için.. Çoğu zaman açılmayan site, bazen yarım açılıp gözden kaybolan sayfalar, evet büyük bir işkenceydi dün sonuçları öğrenmek için aöf sitesine girmek.

    2008 - 2009 Aöf Final Sınav Sonuçları

    Yukarıdaki linkten şu an itibariyle sonuçlarınıza bakabileceğiniz gibi Aöf'nin bilgilendirme amaçlı mobil hizmeti olduğunuda bilmelisiniz diye düşünüyorum.

    Şu an hatırlamadığım bir numaraya abone olarak aöf ile ilgili gelişmeleri kısa mesajlar ile takip edebiliyorsunuz. Herkes netten siteye girmeye çalışırken ben cumartesi günümü değerlendiren gezinti esnasında cebime gelen mesajdan notlarıma bakıyordum.

    Sürekli nette olduğumu bilen arkadaşlar arayıp baktın mı notlarına diyorlar, ben evet baktım diyince,  nasıl öğrendin notları diye merak içerisinde soruyorlardı. Bende dalgamı geçtim tabi ufak çapta.. Eğlenceliydi dün :D

    Bu mesaj aboneliği ile notlardan farklı olarak haftasonları hangi okulda hangi saatte derslerinizin anlatıldığını belirten mesajlar ayrıca paranı yatırmayı unutma, adresin değiştiyse şuraya bildir gibi faydalı bilgilerin yanında çok olmamakla birlikte hiç ilginizi çekmeyecek bir kaç kontöre mal olan mesajlarda geldiği oluyor.

    Notlarını herkesten önce öğrenmenin mutluluğu ise paha biçilemez diyerek konuya uygun sloganla el sallayalım..

    11 Haziran 2009 Perşembe

    Wordpress 2.8 Sürümü Kullanıma Hazır

    Wordpress'in 2009 haziranı itibariyle en son sürümü olan 2.8, bugün indirilmeye hazır halde wordpress sitesinde sunulmuştur.

    wordpress-2-8-download

    WP 2.8 yenilikleriyle ile ilgili  birde bilgilendirme videosu hazırlanmış..

    Wordpress 2.8 "Baker" indirmek için bu linki kullanabilirsiniz.

    Orjinal habere ulaşmak içinde buradan devam edebilirsiniz.

    Ayrıca wordpress 2.8 sürümü türkçe olarakta indirilebilir halde Wordpress-TR adresinde sunulmakta.

    8 Haziran 2009 Pazartesi

    WordPress 2.8 Release Candidate 1 Yayınlandı

    WordPress 2.8 Release Candidate 1 2009 haziranının 7si itibari ile yayına girmiş bulunmakta. RC'den hemen sonra bu ayın 10unda yani çarşamba günü 2.8 versiyonunun son hali indirilebileceği bilgiside habere eklenmiş.. Merakla bekliyoruz bakalım.

    2.8 RC 1 Denemek ve yeni gelişmeleri görmek için indirmek isterseniz bu linki kullanın.

    Haberin kaynağına gitmek için ise burayı.

    5 Haziran 2009 Cuma

    Haftalık Twitter Girdileri 2009-06-06


    2 Haziran 2009 Salı

    Sth için yeni Google PR Değerleri

    Mayıs ayı biterken yapılan google pagerank yenilemeleri ile sinema.tasarhane.com pagerank değeri 1'e yükselmiş.

    sinema-tasarhane-com-page-rank

    Hiç yorumlanmamış olsada Pembe Panter konulu sayfanın pagerank değeri 2 olmuş. Yine diğer 7 konuda pr1 değeri almış bulunmakta.

    Gelecek güncellemeye kadar Sezin'in çalışmaları ile sinema sitesinin yükselişine devam edeceğini umuyor kendisini tebrik ediyorum.. ;)

    31 Mayıs 2009 Pazar

    Yeni web alanımıza taşındık

    bluehost-hostgator-review

    Dün itibariyle eski hosting firmamız olan hostgator'dan ayrılıp yeni hosting firmamız bluehost'a taşınmış bulunuyoruz. İlk önce belirtmem gereken nokta hostgator'dan ayrılma sebebimiz kesinlikle negatif bir şey, olay, durumla ilgili değildir. Tamamen duygusal :) evet bluehost aynı hizmetleri daha ucuza sunduğu için yeni tercihim oldu. Aslına bakılırsa aynı hizmetler konusunda çok pozitif olamayacağım çünkü ilk açtığım ticketa gelen yanıttan çokta memnun kaldığım söylenemez. Kendi bilgi becerim ve bazı arama sonuçlarında öğrendiklerim ile wordpress mu sistemimi yeni alanına taşıdım. Hostgator'da açılan ticketlara verilen cevaplar kesinlikle daha özenli. Bunda cevap vereni değerlendirmemize yarayan bir formun olmasıda güçlü bir etken. Bluehostta böyle bir formla karşılaşmadım.

    Sezinin sinema sitesi ayrı bir wordpress kurulumu ile çalışıyor idi onuda bu host taşıma işlemleri sonrasında tasarhane ağına dahil ettim. Biraz uğraştırdı ama sql sorgularıyla çalışma konusunda paylaşılması gereken bir kaç şey öğrendim. Daha sonra bu konuyla ve wordpress mu sistemini taşımakla ayrıca normal bir wordpress kurulumunu wordpress mu ağına dahil etmekle ilgili bazı konular hazırlamayı düşünüyorum.

    Şimdilik yeni hostumuzun hayırlı olmasını umuyoruz ;)

    25 Mayıs 2009 Pazartesi

    Wordpress 2.8 Beta 2

    wordpress-2.8-beta-2-download

    Biraz geç kalmış olmakla birlikte (kahrolsun H1N1 :p) 23 Mayıs 2009 itibari ile wordpress sisteminin 2.8 versiyonuna ait 2. deneme sürümü indirilebilir halde burada sunulmuş. Beta 1'den bu yana yapılan değişiklikler ise burada verilmiş.

    İndirip denemek lazım hemen..!

    15 Mayıs 2009 Cuma

    Blogunuz için Twitter Dostu Linkler

    Admin paneldeki haberler bölümünde rast geldiğim bir eklentidir Twitter Friendly Links. Türkçe arama sonuçlarında herhangi bir bilgiye ulaşamadım bu yüzden kısada olsa hakkında bilgi verme ihtiyacı hissettim.

    Bildiğiniz üzere twitter üzerinde yaptığımız paylaşımlarda uzun linklerimiz otomatik olarak kısaltılıyor ve bu kısaltma işlemi sırasında sayılarla ve harflerle bütünleşik bir kombinasyon oluşturuluyor. Bu kombinasyonun önünede servisin verildiği sitenin adı geliyor.  TinyUrl, tr.im gibi

    Twitter Friendly Links eklentisi sayesinde yazılarınız tasarhane.com/123 şeklinde kısalıyor. Yani siteadı/konusayısı. Bu şekilde kısalan linklerin geridönüşleri, tıklanma miktarları gibi istatistiklerde takip edilebiliniyor. Linklerde tr.im gibi bir servis adı ile başlayacağına sitenizin adresi ile başlıyor.

    İndirme işlemi için wordpress.org sitesini kullanın.

    7 Mayıs 2009 Perşembe

    Pixopoint Wordpress Tema Üreteci

    Hımm şimdi hatırladım daha öncede tema üreteci konuları yayınlamıştım. Ancak taşınma, sistem değişikliği derken bi veritabanı içerisinde yitip gitmiş olmalı. Diğer veritabanında o kadar çok konum vardı ki unutmuşum :p

    wordpress-theme-generator-tema-ureteci1

    Şaka bir yana pixopoint tarafından hizmete sunulan bu tema üreteci oldukça gelişmiş bir ayar paneline sahip. Daha önce tanıttıklarımda ayarlar gayet sınırlı ve basit özelliklerde idi..

    "Önce tanıtılanlarıda bir liste ile yayımlayayım inşallah"

    Diğer tema üreteçlerinde tek bir tema üzerinde değişiklik yapabiliyor iken pixopoint bize üzerinde çevrimiçi (online) değişiklik yapabileceğimiz 5 farklı tema sunuyor.  Ayrıca ücretini verip özel üye olabiliyorsunuz bu sayede farklı temalar kullanabiliyor ve site desteğinden yararlanabiliyorsunuz.

    İncelemek isterseniz; wordpress tema üreteci sayfasına girdikten sonra generator on ve off bağlarından üreteci aktif veya deaktif edebilirsiniz.

    İyi eğlenceler..

    5 Mayıs 2009 Salı

    Blog yazarak para kazanabilir miyim?

    Yok yok resimde görülen filmin tanıtımını yapmayacağım. Daha önce şurada ki bir soruya yanıt olarak yazdığım içeriği sitemde de yayınlayayım istedim.

    blog-yazarak-para-kazanmak

    Blog yazarak para kazanabilir miyim? sorusuna cevaben;

    Ne kadar kazanmak istediğine bağlı..

    a) alan adı ve barındırma hizmetini karşılasın yeter dersen kolay, ilgili olup yazman yeter...

    b) yok ben bin - 3bin kazancam aylık diyorsan akıllıca bir kategori ve kaliteli içerik sahibi olmalısın.. sürekli ve ilgi çekici içerikler yayınlamalısın.. hafif reklam çalışmaların olmalı..

    c) 10bin ve üzeri dersen seçtiğin akıllıca kategori konularını oldukça sık yayınlamalı, reklam politikanı akıllıca kurgulamalı ve blog yazarları kadronu genişletmelisin.. bunun haricinde türkçenin yanı sıra ingilizce olarakta yayın yapmalısın, mümkünse bir üçüncü dil eklemelisin..

    Kategoride uzman olduğunu hissetirebilmelisin..!

    Şimdi a ile başla b'nin hayalini kurarak sıkı çalış.. b'ye ulaşırsan c'nin hayali başarı için yeterde artar bile..
    bu arada bunların gerçekleşebilmesi için ihtiyaç duyulan zamanda ayrı bir soru cevabı olsa gerek :p

    Eğer blogdan kasıt günlükvari bir içerikse a'ya ulaşmak bile epey zaman alır.. o yüzden bedava blog veren (benimki gibi :) siteleri kullanmanız giderlere takılmamak anlamında avantaj sağlayacaktır.

    mad-money-para-kazanma

    3 Mayıs 2009 Pazar

    Karikatür Sahnesi Renklendirme Dersi

    Mac kullanıcılarının bir yönünü hafiften tanımlamış olan hoş bir espiri ;)

    karikatur-sahnesi-renklendirme1
    Ve sahnenin renklendirilmesiyle ilgili bir anlatım..
    Buradan ulaşın.

    13 Nisan 2009 Pazartesi

    Wordpress bloguna video eklemek

    Wordpress altyapılı bloglarımıza kolay video ekleyebilmemiz için hazırlanmış video embedder eklentisi yüklü bir bloga viddler sitesinden video ekleme hareketi..!

    [revver]1592884[/revver]

    Bu videoyu ayrıca aşağıdaki bağlardan da izleyebilirsiniz.

    YouTube, DailyMotion, Viddler

    wordpress-bloguna-video-eklemek-embedder

    4 Nisan 2009 Cumartesi

    Firefox 3 üzerinde Faster Fox çalıştırmak

    Firefox'un 3. versiyonuna geçeli belli bir zaman oluyor. Ve ne yazık ki versiyon 3 ile birlikte faster fox eklentisi birçokları gibi benim içinde tarihe karışmıştı. Halbuki faster fox, firefox kurulumunun ardından ilk kurduğumuz eklentilerden idi.

    faster-fox-for-firefox3

    Bugün farkettim ki fasterfoxu firefox 3 üzerinde çalıştırmak için bir yol varmış. Tabi bu farkediş bir başka arama sonucundan yöneltildiğim web sitesi kaynaklı. Altıncı hisle ilgili filan değil yani :p

    Ufak bir xpi modifiyesi ile kullanıma hazır gelen eklentinin nasıl hazırlandığını Buradan Öğrenebilirsiniz: How to Run Faster Fox in Firefox 3 and above version !

    Anlatım resimli ve net ama yinede talep olursa açıklayıcı bir çeviriyi çok görmeyiz ;)

    26 Mart 2009 Perşembe

    Evdenevenaklederiz.biz için tasarım önerisi

    evdenevenaklederiz-biz

    Arkadaşım Atamert'in sitesi olan evdenevenaklederiz.biz için hazırlamış olduğum bir web tasarım önerisi.

    Öneri diyorum çünkü henüz kendiside görmedi ve daha öncede renkler, tema, yerleşim, görsel seçimi gibi konular üzerine konuşup bilgi alışverişi yapmadık.

    Bakalım kendisinin tepkisi nasıl olacak.. Herkes için yoruma eleştiriye açık..! Reklam sponsorları pek alakasız görüldüğü üzere :p Görseller sxc.hu kaynaklı..

    Tam boyut izleme için; deviant veya flickr

    21 Mart 2009 Cumartesi

    Buddypress için yeni tema ve bedava!

    facebuddy-buddypress-theme

    Bir süredir sitem için buddypress sistemini denemekteyim. Bu deneme sürecinde tema üzerinde ufak tefek oynamalar ile görünümünü değiştirmiştim. Yalnız yinede bir tema ihtiyacı hissetmekteydim. En azından denemek için :)

    İşte sonunda buddydress.com (d ile fark ettiyseniz) sitesi yayın hayatına henüz başlamasına rağmen bedava buddypress teması paylaşarak bu alandaki ihtiyaca ve potansiyele gerekli vurguyu yapmış oldu.

    Facebook görünümlü bu bedava temayı buradan inceleyebilir ve denemek üzere indirebilirsiniz. Denemeden öncede sayfada yer alan listeden nasıl göründüğünü diğer kullanıcı sitelerinden izleyebilirsiniz.

    Paylaşım için buddydress.com'a tebrik ve teşekkürlerimizi sunuyoruz :)

    8 Mart 2009 Pazar

    Bilinmeyen uzantılı dosyalar içinde kelime aramak

    Bugün hangi php dökümanın içinde yer aldığını bilmediğim bir kelimeyi bulma gayreti içerisinde idim. Windowsun standart arama fonksiyonun kullanarak "içerdiği metin" kısmına aradığım kelimeyi girince dosyayı bulurum sanmıştım. Meğersem öyle değilmiş php uzantısı bilinmeyen uzantılar içerisinde yer alıyormuş. Yani word veya notepad dosyası içerisindeki kelimeleri aramak gibi basit değilmiş.

    Herneyse çözümü için biraz araştırma yaptım ve microsoft sitesinde cevabıma ulaştım. Daha sonradan gene lazım olur bana :) veyahut başka bir arayana lazım olursa diye buradan konuya değinmek istedim.

    Buradan ilgili makaleye ulaşabilirsiniz. Bir şekilde bağ sonucu ingilizce sayfa gelirse sağ üstte translate menüsünden turkish seçerek makaleyi türkçeye çevirebilirsiniz.

    Yöntem 2 benim kullanıp başarılı olduğum :|

    5 Mart 2009 Perşembe

    sinema.tasarhane.com

    sinema.tasarhane.com yayına başlayalı bir süre oluyor ancak burada tanıtımını yapmayı unutmuşum :)

    özetlemek gerekirse sitenin yöneticisi Sezin tarafından vizyona giren, girecek olan filmlerin yanı sıra yeni yeni dizi tanıtımlarıda eklenmeye başladı..

    henüz fragman ekleme konusunda başarıya ulaşamamış olsada Sezin'in sitesinin başarılı olacağına inanıyorum..

    hıı ayrıca tavsiye filmler bölümüde var..

    iyi seyirler demeden bitirilemez sanırım :)

    Psd’den Html’e / Psd to Html

    Selamlar,

    Evet konuya hızlıca girersek eğer, siz tasarlayın biz kodlayalım tarzı siteler Türkiye’de pek yaygın olmasada son yıllarda tasarımların kodlanmasına yönelik bu tip sitelerin sayısı oldukça artmış durumda.

    psd-to-xhtml-conversation

    Bunlara;
    Psd to Html / Xhtml - You design we code - Your design our code gibi arama sözcükleriyle ulaşmanız mümkün.
    Yinede bu sitelere toplu halde ulaşımı sağlama adına bir liste hazırlamayı uygun gördük.

    güncelleme: ne yazık ki yeni sisteme geçmemiz nedeni ile bu konuyu şimdilik bu şekilde yayınlayabiliyoruz.

    ek: konunun doğru düzgün olanı ;)

    orgu.tasarhane.com

    http://orgu.tasarhane.com yayınına bir süredir devam ediyor.

    orgu-tasarhane-com
    içeriğinde kadın erkek ve bebekler için örgü modelleri ve dantel çeşitleri bulunuyor.

    photoshop.tasarhane.com

    photoshop kaynak sitesi yayına girmiş bulunmaktadır.

    photoshop-tasarhane-com
    içerisinde web dünyasından seçme fırçalar, stiller, desenler, şekiller vb kaynaklar bulabilirsiniz.

    29 Ocak 2009 Perşembe

    sinema.tasarhane.com

    sinema.tasarhane.com yayına başlayalı bir süre oluyor ancak burada tanıtımını yapmayı unutmuşum :)

    özetlemek gerekirse sitenin yöneticisi Sezin tarafından vizyona giren, girecek olan filmlerin yanı sıra yeni yeni dizi tanıtımlarıda eklenmeye başladı..

    henüz fragman ekleme konusunda başarıya ulaşamamış olsada Sezin'in sitesinin başarılı olacağına inanıyorum..

    hıı ayrıca tavsiye filmler bölümüde var..

    iyi seyirler demeden bitirilemez sanırım :)